Articole

Organizarea activitatilor de prevenire si protectie în unitatea ta se poate realiza în urmatoarele moduri
  1. Prin asumarea de catre angajator în conditiile prevazute de lege: microîntreprinderi sau întreprinderi mici fara riscuri deosebite, cu 1 – 9 lucratori si domeniul de activitate efectuat este altul decât activitatile descrise în anexa 5 din HG 1425/2006 modificata si obligatoriu pregatire SSM nivel baza – curs de 40 ore pentru administrator;
  2. Prin desemnarea unuia sau mai multor lucratori pentru a se ocupa de activitatile de prevenire si protectie în conditiile legii (angajati cu norma întreaga, obligatoriu pregatire SSM nivel mediu – curs de 80 ore);
  3. Prin înfiintarea unuia sau mai multor servicii interne de prevenire si protectie;
  4. Prin apelarea la servicii abilitate externe de prevenire si protectie pe baza unui contract de prestari de servicii.

Indiferent de modul de organizare a activitatii de prevenire si protectie din unitatea ta trebuiesc îndeplinite toate cele 33 de activitati prevazute de art. 15 din HG 1425/2006 cu modificarile ulterioare.

Serviciile periodice/lunare prestate de SSM & SIU constau în principal în:
  • Verificarea instruirilor periodice sub semnatura în fisele individuale;
  • Control efectiv la locurile de munca;
  • Informarea în scris a angajatorului despre neconformitatile depistate;
  • Reprezentarea intereselor unitatii tale la controale în domeniul SSM, participarea efectiva la controale ca serviciu extern;
  • Efectuarea Instruirii Introductiv Generale la angajare si completarea fiselor de instruire;
  • Realizarea testarii anuale a personalului sau de câte ori este nevoie;
  • Reinstruirea personalului în cazul modificarilor din cadrul sistemului de munca;/li>
Când externalizez serviciul de prevenire si protectie?
  • Când nu îndeplinesc cerintele legale de organizare a serviciului de prevenire si protectie;
  • Când nu îndeplinesc conditiile pentru a numi unul sau mai multi lucratori desemnati SSM;
  • Când nu am posibilitatea (lipsa timp, disponibilitate, etc.) de a îmi asuma raspunderea în domeniul SSM;
  • Când domeniul meu de activitate se regaseste în anexa 5 din HG 1425/2006 modificata;
Avantajele extarnalizarii serviciului de prevenire si protectie:
  • Asistenta de specialitate permanenta;
  • Asumarea raspunderii pe cele 33 de activitati în conditiile legii;
  • Economie de timp, bani si resurse umane;
  • Numar mai redus de incidente de munca;
  • Contact permanent cu noutatile din domeniu;
  • Birocratie redusa;
  • Elaborarea si actualizarea documentelor specifice “De la A la Z”;
  • Supervizarea instruirilor periodice si a reinstruirilor sub semnatura în fisele individuale de instruire;
  • Locuri de munca mai ergonomice;

În cazul în care angajatorul apeleaza la servicii externe de prevenire si protectie acesta nu este exonerat de obligatiile sale legale ce îi revin în domeniul Securitatii si Sanatatii în Munca.

Contact

Pentru informatii suplimentare despre ofertele noastre ne puteti contacta direct la datele de mai jos.

Formular Contact

Daca doriti sa comandati serviciile noastre va recomandam sa completati formularul de pe pagina de Contact

Formular Contact